26 March 2014

Enam cara mudah urus masa dan tenaga surirumah boleh juga untuk suri bekerja luar rumah

Enam cara mudah urus masa dan tenaga surirumah boleh juga untuk suri bekerja luar rumah.

1. Apa cara sekalipun utamakan dalam urus emosi. Jaga emosi dan urus emosi. Walau apa pun keadaan, emosi yang baik membantu kita untuk fokus dan menguasai urusan seharian dengan baik.
2. Emosi kacau, kita mudah lapar, mudah marah, mudah sentap, mudah itu dan ini.
3. Tepati masa 'temujanji dengan Tuan empunya rezeki' fokus betul-betul, insya-allah emosi kita sangat baik untuk setiap permulaan hari. Jaga temujanji ini lima kali sehari, macam tak sabar nak jumpa buah hati. (ingatan untuk saya sendiri)
4. Belajar untuk buat senarai malam hari, tanam azam mahu selesaikan apa cara sekalipun. Lihat kesan penghujung hari apabila kita selesai semua yang kita senarai.
5. Jumpa anak peluk mereka erat-erat. Merekan ahli syurga, tak ada dosa, yang berdosa kita, suka dan cepat sangat mahu marah apabila anak-anak mula tunjuk skil agar ibu cepat jadi 'hulk'. Sebelum mentol hulk menyala merah bertukau hijau, cepat-cepat peluk dan sembang.
6. Jika ada bayi kecil, lagilah seronok, cium anak, sayang anak, ia terapi semulajadi Allah kirimkan, agar kita tenang-tenang sahaja buk!

*Tips ini kredit to Puan Masayu Ahmad, pengasas Akademi bekerja di rumah 


============================
Mahu belajar asas blog untuk meluaskan pasaran produk dan kemahiran serta perkhidmatan kalian?

KELAS ASAS BLOG & KELAS BISNES RAKAN NIAGA 
  • Kelas ini di mana? 
Uniknya kelas kami secara online sahaja. Boleh mula bila-bila masa sudah sedia.
  • Saya bekerja tak ada masa?
Disebabkan tuan/puan tak ada masa, itu sebab kelas ini masanya fleksibel. Iaitu 10 langkah mudah untuk kelas penulisan dan 16 langkah untuk kelas bisnes.
  • Saya tak ada produk. Macam mana mahu mula?

Produk kami sediakan. Boleh jadi rakan niaga akademi. Jika sudah ada produk lagi ok.
  • Berapa lama boleh pandai? 

Bukan berapa lama boleh pandai, tetapi berapa cepat tuan/puan boleh siapkan tugasan. Ada pelajar laju ambil masa 10 hari sahaja, ada 3 minggu, ada sebulan dan ada lebih dari itu. Cepat lambat adalah bergantung pada protege sendiri. Cepat siapkan tugasan, maka cepatlah kalian boleh mula menggunakan blog, facebook dan fanpage untuk menjana pendapatan pula.
  • Apa lagi yang kami dapat?

Jaringan dan perhubungan sahabat-sahabat lain yang juga dari kalangan surirumah, suri bekerjaya. Boleh berkenalan dan bertukar pandangan. Inilah kumpulan sokongan yang perlu untuk wanita yang bekerja di rumah, untuk mendapatkan semangat, pendapat, bina kenalan baru dan sebagainya. Juga pertukaran antara blog di akademi dapat membantu menarik traffik ke blog.
Kami terima pendaftran setiap hari. Ya setiap hari, 24 hour/7hari seminggu. . Pilih mana-mana kelas pilihan. Kini menjangkau 400 lebih blog dan protege bersama kami. 21 Kelas bersama 13 guru online seluruh Malaysia.
  • Apa syarat yang perlu ada?
>> Laptop/komputer
>> Talian internet

SYARAT UTAMA:
ADA MINAT, FOKUS, KOMITMEN & KESUNGGUHAN

Pilih sahaja mana-mana kelas berikut.
1. ♥♡Kelas asas blog dan penulisan
2. ♥♡kelas asas blog dan fan page (mula bisnes)
3. ♥♡kelas belajar iklan mudah.my
4. ♥♡Kelas penulisan kreatif-daftar 
5.♥♡Kelas urus akaun bisnes kecil/ wahm, sahm, soho
6. ♥♡Pendaftaran rakan niaga/pengurus online akademi
7. ♥♡Tempahan blog bisnes/ blog penulisan

Jika sudah bersedia untuk bermula boleh hubungi saya,
Email : Suharni.Dawing@gmail.com

Sms/whats app : 019-490 3099

1 comment:

  1. "Artikel yang sangat bermanfaat. Saya percaya ramai ibu yang nak amalkan tips ni tapi tak ada masa! Jom, pergi ke website pasal pengurusan masa ibu bekerja yg super sibuk dan nak jadi supermommy. Alhamdulillah, dah beribu-ribu ibu bekerja yang transform dan boleh amalkan parenting dan didik anak2 setiap hari. www.efficient2me.com
    "

    ReplyDelete