05 October 2013

Rambut oh Rambut

Assalamualaikum.

Bismillahirrahmanirrahim,

Pernah tidak anda mengalami masalah rambut gugur? apa ubatnya ya? apa petua untuk mengatasinya? bahayakah masalah keguguran rambut ini? kenapa terjadi masalah ini ya? sampai bila harus begini?. Rambut merupakan salah satu asset yang penting bagi kaum hawa mahupun kaum adam.

Masalah keguguran rambut ini menjadi semakin teruk selepas saya bersalin. Sebelum ini pun memang rambut saya ada juga yang gurur tapi tidaklah seteruk sekarang. Kata mak memang macam itu kalau sudah bersalin apatah lagi apabila anak sudah pandai nak main-main air liur dia. Apabila saya tanya nurse, katanya normal la macam tu, jangan risau ia hanyalah satu perubahan hormon. Aduh, risau juga saya kalau macam ini terus silap haribulan boleh botak jadinya. Ada juga petua dari makcik saya, dia kata ambil air liur anak kemudian sapu kat rambut. Tapi saya belum pernah cuba lagi, hehehe.

No comments:

Post a Comment