16 November 2013

Tips pemilihan pakaian vs warna kulit

Assalamualaikum,

Bismillahirrahmanirrahim...

Enteri kali ini saya ingin berkongsikan tentang tips pemilihan warna pakaian sesuai dengan warna kulit kita. Bersesuaian dengan bisnes saya iaitu menjual pelbagai jenis pakaian termasuk shwal/tudung, harap-harap enteri ini dapat membantu sedikit sebanyak sahabat-saahabat kalian dalam membuat keputusan untuk membeli pakaian. 

Allah memang mencipta manusia dengan sebaik-baik kejadian, setiap manusia mempunyai ciri-ciri berbeza diantara satu sama lain termasuklah warna kulit kita. Kulit putih, kuning langsat, sawo matang dan kulit gelap eksotik merupakan beberapa kategori warna kulit manusia. Antara tip-tip pemilihan warna pakaian adalah seperti keterangan dibawah:

  1. Kulit putih : Sangat sesuai mengayakan warna-warna pastel seperti coklat muda, biru muda dan merah jambu. Namun warna-warna lain juga sesuai dan tidak dilarang pakai.
  2. Kulit kuning langsat: Lebih cantik menggunakan warna-warna tropika seperti hijau, merah, kuning dan biru.
  3. Kulit sawo matang: Jangan ragu untuk mengayakan warna ungu dan maroon.
  4. kulit gelap eksotik: Sesuai jika mengayakan busana warna tanah lembut
Terdapat dalam kalangan kita sangat sensetif dalam pemilihan warna dan ada warna-warna tertentu yang wajib dihindari. Pemilihan pakaian yang sesuai dengan warna kulit akan menonjolkan keperibadian dan keterampilan seseorang. Semoga tips kali ini dapat membantu sahabat-sahabat dalam menyesuaikan warna kulit dan warna pakaian, terima kasih atas kunjungan dan jangan lupa lawati page saya di...





No comments:

Post a Comment