04 October 2013

"Copy and Paste"

Assalamualaikum,

Bismillahirrahmanirrahim.

Salam ceria salam Jumaat yang penuh barakah ini penghulu segala hari, alhamdulillah saya masih diberi khudrat untuk menekan papan kekunci bagi meneruskan entri saya yang seterusnya. Sedar tak sedar tidak lama lagi kita akan menyambut Hari Raya Aidil Adha, selamat pulang buat semua jemaah-jemaah haji yang berada di tanah suci semoga mendapat haji yang mabrur. InsyaAllah

Anak merupakan anugerah yang paling berharga dan tidak ternilai harganya. Perkembangan tumbesaran kanak-kanak dipengaruhi oleh keadaan sekelillingnya. Apabila kanak-kanak melihat, kanak-kanak akan mengikut dan melakukannya. Seperti yang berlaku pada diri saya sendiri sewaktu saya tengah solat, datang anak sedara saya yang berusia setahun lebih dia turut meniru cara saya solat (rukuk dan sujud). Maka, tetapkan satu contoh yang baik mahupun teladan yang baik untuk anak-anak anda agar menjadi anak yang soleh dan soleha suatu masa nanti, insyaAllah. 


No comments:

Post a Comment